Obchodné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY
Nakupovanie tovaru na našich internetových
stránkach môžu uskutočniť právnické aj fyzické osoby za predpokladu
dodržania nižšie uvedených pravidiel.
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je
SPOMA Hlhohovec, s.r.o.
Pribinova 60
920 01 Hlohovec
IČO: 36246701
IČDPH: SK2020173430
DIČ: 2020173430
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
ČSOB Hlohovec 4001012116/7500
tel: 033 / 733 03 33
fax: 033 / 733 03 32
mail: spoma@spoma.sk
a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Objednávka
1.
Spotrebiteľ objednáva výrobky a služby predávajúceho prostredníctvom
obchodného systému na www.spoma.sk písomnou formou: e-mailom (vrátane
objednávky cez e-shop), poštou.
Takto vykonaná objednávka
sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. v
znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na
diaľku.
2. Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a
priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne a faxové číslo,
e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov
tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky,
(objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky).
Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002
Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a
spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby
zabezpečujúcej prepravu tovaru).
3. Po doručení objednávky
bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň
vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom. Najneskôr do
24 hodín ( v pracovné dni) sa predávajúci skontaktuje so spotrebiteľom.
Overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú dodaciu dobu, alebo
termín odberu, konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto termínu je
objednávka pre spotrebiteľa záväzná.
4. Spotrebiteľ má právo
stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň 1. kontaktovania
predávajúceho so spotrebiteľom, t.j v deň, kedy sa overuje objednávka u
spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou
(faxom, e-mailom). Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci
spotrebiteľovi tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z
dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie
vybavovania objednávky.
I. Dodacie lehoty
1.
Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy produktov rôzne. Termín dodávky alebo
odberu tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi pri overovaní
objednávky.
2. Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 2 do 30 dní od dátumu overenia objednávky.
3.
Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a
nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota po
dohode so spotrebiteľom dlhšia.
II. Cena, platobné podmienky a prepravné
1.
Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v
cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia.
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien
výrobcov, dovozcov a pod.. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri
overovaní objednávky.
2. Spotrebiteľ uhrádza platbu v hotovosti, dobierkou, prevodom/vkladom na účet predávajúceho.
3. Pri odovzdávaní produktu platí spotrebiteľ cenu za produkt + dopravné a prípadne cenu dobierky.
4.
Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám cez formulár objednávky v
e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ si môže zvoliť
spôsob dopravy, a to:
a) vlastnou dopravou
b) dopravou predávajúceho (len po dohode s predávajúcim)
c)
kuriérom (zasielateľskou službou) – cena je stanovená podľa cenníka
zásielkovej služby, ktorej služby využívame a nezávisí od vzdialenosti
ale od hmotnosti produktu.
d) cez Slovenskú poštu
e) Výška
nákladov na dopravu bude vždy oznámená spotrebiteľovi pri overovaní
objednávky, prípadne predávajúci odporučí spotrebiteľovi lacnejší
variant dopravy.
III. Preberanie tovaru
1. Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
2.
Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú
neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne
poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď
kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis
o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a
fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
3. Spotrebiteľ
nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších
peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet
predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na
spotrebiteľa, ktorý má produkt v držbe, má spotrebiteľ všetky povinnosti
uschovateľa veci a je povinný produkty a služby na vlastné náklady
bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností
identifikovateľné ako produkt predávajúceho.
4. Predávajúci je
oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty
a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu a služby
ešte neprešlo na spotrebiteľa.
5. Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.
IV. Odstúpenie od zmluvy
1.
Spotrebiteľ je oprávnený stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v
deň 1. kontaktovania predávajúceho so spotrebiteľom, t.j. v deň, kedy sa
overuje objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať
výlučne písomnou formou (faxom, e-mailom).
2. Spotrebiteľ je
oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 7 pracovných dní odo
dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené
písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii
produktu, spotrebiteľa a predávajúceho a musí byť vo vyššie uvedenej
lehote doručené spolu s produktom do sídla predávajúceho na náklady a
zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie produktu znáša
spotrebiteľ.
Produkt nesmie byť poškodený, používaný,
musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí spotrebiteľ odovzdať
všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu (návod na obsluhu,
záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe.
Spotrebiteľ súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto
prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná
spotrebiteľom.
Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia späť.
3.
Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, predávajúci
prevezme tovar späť a do 15 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú
za produkt alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil
za produkt alebo službu (vrátane prepravných nákladov) vráti
spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom späť.
4. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
a)
ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba
začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na
odstúpenie od zmluvy
b) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je
predaj produktu alebo služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na
finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť
c) ak ide o
zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu zhotoveného podľa osobitých
požiadaviek spotrebiteľa alebo produktu určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa, alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno
vrátiť
5. V prípade akceptovania požiadavky spotrebiteľa na
odstúpenie od kúpnej zmluvy po lehote 7 pracovných dní, má predávajúci
právo požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške
XX% z fakturovanej (vystavenej) peňažnej čiastky.
6. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
a) produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať
b) zmenila sa cena dodávateľa produktu
c) vystavená cena produktu bola chybná
V. Záruka a servis
1.
Konkrétne záručné a servisné podmienky sú uvedené v príslušných
záručných listoch vybraných produktov, ktoré spotrebiteľ obdrží pri kúpe
produktu.
2. Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch nie
je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv
stanovená na minimálne 24 mesiacov alebo zhora ohraničená dátumom
spotreby produktu. Spotrebiteľom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo
inej podnikateľskej činnosti. Reklamovať je možné len produkt zakúpený a
zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ
povinný doručiť (pokiaľ to charakter produktu umožňuje – zastavaný
produkt) reklamovaný produkt čistý, mechanicky nepoškodený, v
originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo
iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu. Pri uplatnení
reklamácie sa spotrebiteľ riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.
3.
Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým
poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach,
neodbornou montážou, nedodržaním príslušných noriem zo strany
spotrebiteľa alebo osoby, ktorá spotrebiteľovi montáž vykonávala, alebo
ak bol prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osobou. Zo záruky
sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym
zaobchádzaním.
4. V prípade uplatňovania reklamácie sa
odporúča spotrebiteľovi telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný
produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto
informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní
reklamácie.
VI. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci
má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať spotrebiteľa k
osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na
finančne náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu alebo
hmotnosti). V týchto prípadoch bude spotrebiteľ kontaktovaný a bude s
ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu,
bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
2.
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci
kontaktuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených
cenách objednávku stornovať.
3. Spotrebiteľ prehlasuje, že
pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito
všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá
spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné
nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy
alebo vzniknuté iným spôsobom.
Tieto všeobecné obchodné
podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom
splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi
predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným
orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako
neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a
vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného
ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Práva spotrebiteľa
vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa
č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane
spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z
v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami
nedotknuté.
Právne vzťahy a podmienky tu výslovne
neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok
sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho
zákonníka.
4. Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne
uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne
vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä
prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a
záväznú pre obe zmluvné strany.
Orgán dozoru a dohľadu:
Inšpektorát SOI pre Trnavský krajTrhová 2, 917 01 Trnava 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 033/5512 689
033/5512 690
fax č.: 033/5512 656
e-mail: tt@soi.sk
Tieto Obchodné podmienky vstupujú do platnosti 1. Januára 2012